Ya Abal Soleh Madadi!!

Loading...

Teman Seperjuangan

Belongings Of The Prophet P B U H

CINTA GILA


Kawan, hatimu telah menjadi gila dan tak dapat diobati keculi bila diikat dengan rambut-ikal sang kekasih. Kerana, hanya rambut-ikalnyalah yang dapat mengobati hati-gilamu. Maksudnya, dengan cinta.

Kawan, dalam perpisahan dengannya, engkau merasakan berbagai macam penderitaan yang tak terhitung jumlahnya.

Kendati begitu, engkau memiliki kenyakinan bahwa dengan mengorbankan hati dan agama di jalan sang kekasih, engkau akan berhasil berjumpa dengannya. Dalam hal ini, engkau tak segan-segan mengorbankan segalanya.

Kawan, engkau benar-benar tergila-gila cinta, sehingga membuatmu enggan menerima nasihat dan membenci orang yang melarangmu agar tak menjalin cinta. Engkau bahkan beranggapan bahawa apa yang mereka katakan sama sekali tak berguna.

Kawan, jangan bersedih, kerana dalam mejalani kehidupan ini, manusia adakalanya terpaksa melakukam beberapa pekara, dan ternyata apa yang kau lakukan sama sekali tak mrmberi manfaat dan kebaikan untukmu. Yakni, takdir telah mengalahkan rencanamu.

Oleh kerana itu, berdoalah dengan merendahkan diri di haribaan Tuhan Sang Mahakuasa serta Maha Pengasih kepada para hamba Nya, agar Dia menolangmu dalam mengatasi kesulitan yang tengah kau hadapi dan mengantarkanmu meraih apa yang kau cita-citakan. Insya Allah.

Ya Rasulillah! Ya Maulana!

Loading...